عجایب عددی در دو سوره کهف و قلم

اعجازی جدید در دو سوره ی کهف و قلم نشان می دهد هر کلمه در کتاب خداوند با دقتی بی نظیر و اعجاز آور نهاده شده است...

اعجاز عددی سوره قلم

قاعده ای که بر آن سیر می کنیم این است که کلمات قرآنی به گونی اعجاز آور چیده شده اند به گونه ای که کسی را توانایی سخن راندن و نوشتن به مانند آن نیست.

در سوره قلم (آیات 21 تا 32 ) داستان صاحبان باغی نقل شده است که دو نفر از آنها خواستار محروم کردن مسکینان از محصول باغ بودند و یک نفر شان نیز بینوایان را فراموش نمی کرد... لیکن خداوند درسی بس مهم به آنها داد و شبانه با طوفانی آتشین باغ شان را نابود کرد ...حال آیه را مرور می کنیم .

(فَتَنَادَوْا مُصْبِحِینَ أَنِ اغْدُوا عَلَى حَرْثِکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صَارِمِینَ فَانْطَلَقُوا وَهُمْ یَتَخَافَتُونَ أَنْ لَا یَدْخُلَنَّهَا الْیَوْمَ عَلَیْکُمْ مِسْکِینٌ وَغَدَوْا عَلَى حَرْدٍ قَادِرِینَ فَلَمَّا رَأَوْهَا قَالُوا إِنَّا لَضَالُّونَ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُلْ لَکُمْ لَوْلَا تُسَبِّحُونَ قَالُوا سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنَّا کُنَّا ظَالِمِینَ فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ یَتَلَاوَمُونَ قَالُوا یَوَیْلَنَا إِنَّا کُنَّا طَاغِینَ عَسَى رَبُّنَا أَنْ یُبْدِلَنَا خَیْرًا مِنْهَا إِنَّا إِلَى رَبِّنَا رَاغِبُونَ) [القلم: 21-32].

ترجمه: صبحگاهان یکدیگر را صدا زدند که به سوی کشتزار و باغ خود حرکت کنید اگر قصد چیدن میوه‏ها را دارید آنها حرکت کردند در حالی که آهسته با هم می‏گفتند ، مواظب باشید امروز حتی یک فقیر وارد بر شما نشود! آنها صبحگاهان تصمیم داشتند که با قدرت از مستمندان جلوگیری کنند هنگامی که (وارد باغ شدند، و) آن را دیدند گفتند: ما راه را گم کرده‏ایم!(آری همه چیز به طور کامل از دست ما رفته) بلکه ما محرومیم. یکی از آنها که از همه عاقلتر بود گفت: آیا به شما نگفتم چرا تسبیح خدا نمی‏گوئید؟ گفتند: منزه است پروردگار ما، مسلما ما ظالم بودیم. سپس آنها رو به هم کردند و به ملامت یکدیگر پرداختند.(و فریادشان بلند شد) گفتند: وای بر ما که طغیانگر بودیم. امیدواریم پروردگارمان (ما را ببخشد و) بهتر از آن را بجای آن به ما بدهد، چرا که ما به او دل بسته‏ایم.

متن با (فَتَنَادَوْا) یعنی همدیگر را صدا زدند آغاز و با کلمه (رَاغِبُونَ) یعنی دل بسته ایم به پایان می رسد اما شاهد ما در این آیات کلمه (أَوْسَطُهُمْ) می باشد که از ریشه وسط می آید و به معنای میانه و وسط می باشد و در ترجمه ها خردمندترین و عاقلترین نیز معنی شده است اما آیا این کلمه ممکن است در بین کلمات متن قرآنی بالا نیز وسط و میانه باشد؟ هنگامی که به شمردن کلمات می پردازیم در می یابیم که تعداد کلمات متن 63 کلمه می باشد و کلمه (أَوْسَطُهُمْ) دقیقا در بین کلمات قرار می گیرد یعنی 31 کلمه قبل و 31 کلمه بعد از آن قرار می گیرند،

 با هم ببینیم....

1)      فَتَنَادَوْا

2)      مُصْبِحِینَ

3)      أَنِ

4)      اغْدُوا

5)      عَلَى

6)      حَرْثِکُمْ

7)      إِنْ

8)      کُنْتُمْ

9)      صَارِمِینَ

10)   فَانْطَلَقُوا

11)   وَهُمْ

12)   یَتَخَافَتُونَ

13)   أَنْ

14)   لَا

15)   یَدْخُلَنَّهَا

16)   الْیَوْمَ

17)   عَلَیْکُمْ

18)   مِسْکِینٌ

19)   وَغَدَوْا

20)   عَلَى

21)   حَرْدٍ

22)   قَادِرِینَ

23)   فَلَمَّا

24)   رَأَوْهَا

25)   قَالُوا

26)   إِنَّا

27)   لَضَالُّونَ

28)   بَلْ

29)   نَحْنُ

30)   مَحْرُومُونَ

31)   قَالَ

أَوْسَطُهُمْ  ....ببینید که چگونه کلمه (أَوْسَطُهُمْ) در میان کلمات آمده است

1)      أَلَمْ

2)      أَقُلْ

3)      لَکُمْ

4)      لَوْلَا

5)      تُسَبِّحُونَ

6)      قَالُوا

7)      سُبْحَانَ

8)      رَبِّنَا

9)      إِنَّا

10)   کُنَّا

11)   ظَالِمِینَ

12)   فَأَقْبَلَ

13)   بَعْضُهُمْ

14)   عَلَى

15)   بَعْضٍ

16)   یَتَلَاوَمُونَ

17)   قَالُوا

18)   یَوَیْلَنَا

19)   إِنَّا

20)   کُنَّا

21)   طَاغِینَ

22)   عَسَى

23)   رَبُّنَا

24)   أَنْ

25)   یُبْدِلَنَا

26)   خَیْرًا

27)   مِنْهَا

28)   إِنَّا

29)   إِلَى

30)   رَبِّنَا

31)   رَاغِبُونَ

 

اعجاز عددی سوره کهف

در سوره کهف داستان صاحب دو بستان نقل شده است ، این مرد را خداوند رزق وافی و کافی عطا فرمود اما او سر به طغیان و انکار انعم الهی برداشت..خداوند نیز باغ او را نابود کرد تا به ما ثابت شود که دارایی و مال ، مال خداوند است و رزق نیز از اوست .... آیه را مرور کنیم

: (وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا رَجُلَیْنِ جَعَلْنَا لِأَحَدِهِمَا جَنَّتَیْنِ مِنْ أَعْنَابٍ وَحَفَفْنَاهُمَا بِنَخْلٍ وَجَعَلْنَا بَیْنَهُمَا زَرْعًا * کِلْتَا الْجَنَّتَیْنِ آَتَتْ أُکُلَهَا وَلَمْ تَظْلِمْ مِنْهُ شَیْئًا وَفَجَّرْنَا خِلَالَهُمَا نَهَرًا) [الکهف: 32-33].

ترجمه: و براى آنان مثلى بزن از دو مرد که به یکى از آنان دو تاکستان داده بودیم، و پیرامون آن را درخت خرما و در میانه آنها کشتزارى قرار داده بودیم‏. هر دو باغ میوه آورده بودند (میوه‏های فراوان) و چیزی فروگذار نکرده بودند، و میان آن دو نهر بزرگی از زمین بیرون فرستادیم.

اکنون بیایید در کلمه (بَیْنَهُمَا) تامل کنیم که به معنای بین و میانه می باشد و در اینجا مراد بین دو باغ می باشد و باز بمانند سابق از خود سوال می کنیم ، آیا ممکن است این کلمه بین کلمات متن باشد به طوری که با معنی لغوی آن نیز مرتبط باشد؟

عجیب آنکه متن بالا از 25 کلمه تشکیل می شود  و کلمه (بَیْنَهُمَا) دقیقا بین کلمات متن آمده است یعنی 12 کلمه قبل و 12 کلمه بعد از آن آورده شده اند

با هم ببینیم...                                  

1)      وَاضْرِبْ

2)      لَهُمْ

3)      مَثَلًا

4)      رَجُلَیْنِ

5)      جَعَلْنَا

6)      لِأَحَدِهِمَا

7)      جَنَّتَیْنِ

8)      مِنْ

9)      أَعْنَابٍ

10)   وَحَفَفْنَاهُمَا

11)   بِنَخْلٍ

12)   وَجَعَلْنَا

بَیْنَهُمَا    ...... ببینید که چگونه کلمه (بَیْنَهُمَا) بین کلمات این متن قرآنی است!!

1)      زَرْعًا

2)      کِلْتَا

3)      الْجَنَّتَیْنِ

4)      آتَتْ

5)      أُکُلَهَا

6)      وَلَمْ

7)      تَظْلِمْ

8)      مِنْهُ

9)      شَیْئًا

10)   وَفَجَّرْنَا

11)   خِلَالَهُمَا

12)   نَهَرًا

 

در پایان

اگر در آیات این کتاب حکیم و عظیم دقت کنیم در می یابیم که کلمات آن به گونه ای چیده شده اند که هیچ انس و جنی را قدرت آن نیست که بمانندش سخن بگویند .

 

فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ) البقرة: 23)

و اگر از آنچه بر بنده خویش فرو فرستاده‏ایم، شک دارید، اگر راست مى‏گویید سوره‏اى همانند آن بیاورید و از یاورانتان در برابر خداوند، یارى بخواهید

مطالب مرتبط...

2 نظر

  1. BHWBHWsays:

    Hey there! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of hard work due to no backup. Do you have any solutions to stop hackers?

  2. manicuremanicuresays:

    Greetings from Los angeles! I'm bored to tears at work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break. I enjoy the information you provide here and can't wait to take a look when I get home. I'm shocked at how fast your blog loaded on my phone .. I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, amazing blog!


خبرنامه