نکات طلایی برای موفقیت در امتحانات خردادماه دانش آموزان

امتحانات خردادماه مدرسه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا نمره‌ی امتحانی در خرداد ضریب ۶ دارد و ۲۵/۰ به اندازه‌ی یک نمره و نیم ارزشمند است. از این رو در ادامه مطلب نکات مهم و کاربردی برای موفقیت شما در این امتحانات آماده کرده ایم.

۱-    به خود و آموخته‌های‌تان اعتقاد داشته باشید و با توکل به خداوند منان با نشاط و شادابی امتحان را با بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم شروع کنید.

۲-    این نکته‌ی خیلی مهم را به خاطر داشته باشید که هنگام پاسخ‌گویی به سؤالات حتماً زیر هر سؤال را خط بکشید؛ منظم و شفاف مطالب را به صورت خوانا با دست‌خطی مناسب بنویسید.

۳-   سؤالات برگه‌ی امتحانی را با دقت مطالعه کنید و برای هر سؤال وقت مورد نظر آن را شناسایی کنید. سؤالات وقت‌گیر و چالشی را شناسایی کنید و با گذاشتن ضربدر در کنار آن، آرامش و آسایس را برای سؤالات بعدی به ارمغان بیاورید.

۴-   با پاسخ‌گویی به سؤال‌های آسان و نقطه‌چینی و چندکلمه‌ای اعتمادبه‌نفس خود را بیش‌تر کنید تا ذهن خلاق خود را برای بقیه‌ی سؤالات آماده‌سازی کنید.

۵-    سپس به سؤالاتی بپردازید که نیاز به کمی خلاقیت دارند و با کمی تفکر حل می‌شوند.

۶-    هنگامی که به تعداد زیادی از سؤالات جواب صحیح دادید، به برگه‌ای که جواب‌ها را در آن پاسخ داده‌اید نیم‌نگاهی بیندازید تا انرژی‌تان مضاعف شود. تجربه نشان داده است توجه به دارایی‌ها و نقاط قوت باعث ایجاد انگیزه خواهد شد. سؤالاتی که پاسخ درست داده‌اید نقاط قوت و دارایی‌های شما هستند.

۷-    معمولاً تعداد کمی از سؤالات، چالشی و وقت‌گیر هستند. با خود چند شکلات ببرید. کمی تجدید قوا کنید تا با انرژی و ذهنی خلاق به سراغ این دسته از سؤالات بروید. هر چه به ذهنتان خطور می‌کند بر روی برگه پیاده کنید تا با برقراری ارتباط بین معلومات و مجهولات به جواب نهایی برسید.

۸-    در مورد سؤالاتی که شما را آشفته می‌‌کنند و مطالب آن‌ها به خاطرتان نمی‌آید، با خونسردی و کمی تفکر ذهن خود را به صفحات کتاب خودآموزی یا کتاب درسی‌تان متمرکز کنید. جواب آن‌ها دور از دسترس نیستند.

 

گردآوری و منبع:هیئت فاطمیون نظرآباد-قلم چی-پایگاه درسی 20

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

خبرنامه