آموزش قرار دادن آیکون کوچک در کنار آدرس سایت و وبلاگ

آموزش کامل قرار دادن آیکون و تصویر کوچک

 favicon.ico

در کنار آدرس و عنوان سایت و وبلاگ

آموزش قرار دادن آیکون کوچک در آدرس وبلاگ favicon

حتما تا به حال تصاویر کوچک یا همان آیکون را در کنار محل نمایش عنوان سایت یا نوار آدرس سایت ها ( که در اصطلاح به این نوار آدرس URL نیز می گویند ) در برنامه مرورگر خود مشاهده کرده اید . این تصویر کوچک در اصطلاح کامپیوتری favicon نام دارد. در این جا قصد دارم تا نحوه قرار دادن این تصویر کوچک ( فو آیکن favicon.ico ) را به دوستان عزیر آموزش دهم  .

برای انجام این کار 3 مرحله باید صورت گیرد :  آماده سازی  و ایجاد آیکون مورد نظر - آپلود تصویر آیکون  -  قرار دادن کد نمایش دهنده آیکون در کد قالب وبلاگ یا سایت شما

مرحله اول : ایجاد فایل Favicon.ico

شما باید ابتدا یک تصویر ۱۶ در ۱۶ پیکسل آماده کنید. این کار را می توان با استفاده از برنامه های گرافیکی و یا سایت های مخصوص ارائه favicon انجام داد ، فرمت یا پسوند فایل تصویری شما حتما باید ico باشد (  سایز آن هم  بهتر است  16*16 باشد )
چنانچه با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی ندارید یا امکان طراحی برای شما نیست ، 
سایت  http://favicon.cc  ‌این امکان را برای شما به راحتی میسر کرده است. کافی است به سایت مراجعه کرده و آیکون دلخواه خود را بسازید. در این سایت علاوه بر امکان رسم و طراحی دستی آیکون شما می توانید تصویر مورد نظر خود را از سیستم خود انتخاب کنید .

در این سایت شما در محل مشخص شده تصویر خود را رسم  و طراحی می کنید و به صورت همزمان در پایین صفحه شکل خروجی آیکون شما نمایش داده می شود ، از قسمت import image هم می توانید فایل تصویری موجود در کامپیوتر خود را به سایت معرفی کنید تا از آن تصویر برای شما فایل favicon.ico ایجاد کند و در نهایت فایل ایجاد شده توسط این سایت ( همانطور که گفتیم به نام favicon.ico خواهد بود  ) را با زدن دکمه Download favicon  که در انتهای صفحه موجود است در سیستم خود ذخیره می کنید .

با توجه به اینکه در favicon محدودیت نمایش تعداد رنگ وجود دارد ممکن است طرح شما چندان چشمگیر در نیاید، پس نمی توان از گرافیک بالا یا جزییات زیادی بهره برد.


مرحله دوم  : آپلود فایل favicon.ico در فضای اینترنت

در این مرحله لازم است که شما فایل تان را در یک فضای اینترنتی رایگان یا اختصاصی آپلود کنید و لینک آن را دریافت کنید ، برای این کار سایت های بیشماری وجود دارند که این خدمات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند من در اینجا آدرس چند تا از آنها را ذکر می کنم ، پس از آپلود فایل آدرسی مانند زیر را خواهید داشت :

http://www.fatemiyon.tk/upload/image/favicon.ico

آدرس سایت های آپلود رایگان  عکس و تصویر  :

مرحله سوم : افزودن کد مربوطه به وبلاگ و وبسایت

در این مرحله بعد از اینکه آدرس favicon خود را که در مرحله قبل بدست آوردید در قسمت قرمز رنگ کد زیر  قرار دادید می توانید آن را به کد وبلاگ و وبسایت خود اضافه کنید .

<link href="http://8pic.ir/images/bw9pssmyexhk1imeliv6.gif" rel="shortcut icon">

این کد را باید حتما بین عبارت های <head> و </head> قرار دهید (در سطر های اول کد قالب عبارت <head> را پیدا کنید و کد آیکون را در سطر بعدی این عبارت قرار دهید)

 

آموزش قرار دادن آیکون کوچک در آدرس وبلاگ favicon

برروی ذخیره سازی ویا بروز رسانی کلیک نمایید تا قالب شما بروز گردد کد مربوطه را تغییر ندهید وفقط آدرس عکس را تغییر دهید.

پس از انجام این مراحل ، صفحه سایت خود را باز کنید تا آیکون را در کنار آدرس سایت ( در برخی مرورگر ها هم کنار عنوان سایت) ببینید.
توجه کنید که در اکثر مرورگر ها بلافاصله بعد از درج این کد در قالب ، آیکون نمایش داده می شود . در بعضی مرروگر ها مانند ie ممکن است بعد از مدتی این تصویر نمایش داده شود .لازم بذکر میتونید از قالب های دیگه تصویری مثل:*gif* jpeg*png*استفاده کنید به شرطی که سایزش کوچک تر از 48*48 باشه

در این اینجا آموزش فایکون به پایان رسیده ، اگر سوال خاصی در این مورد داشتید می تونید در قسمت نظرات بپرسید ، اگه هم نه خوب یک نظر بچه های فاطمیونم خوشحال میکنه

 

 

2 نظر

  1. manicuremanicuresays:

    It&#039;s a pity you don&#039;t have a donate button! I&#039;d without a doubt donate to this brilliant blog! I suppose for now i&#039;ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to fresh updates and will talk about this site with my Facebook group. Talk soon!

  2. manicuremanicuresays:

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am going through problems with your RSS. I don&#039;t understand why I am unable to join it. Is there anyone else having the same RSS issues? Anyone that knows the solution can you kindly respond? Thanks!!


خبرنامه