نگاهی کلی به نظرآباد

نظرآباد

جمعیت :۹۷۷۲۲
کد تلفن :۲۶۴

 

نظرآباد یکی از شهرهای استان تهران و مرکز شهرستان نظرآباد است.این شهرستان قدمتی حدود نه هزار سال دارد به طوری که منطقه باستان شناسی ازبکی در آن واقع شده و نمونه اولین خشت دست ساز بشر که در سازمان ملل نگهداری می‌شود توسط آقای خاتمی به نشانه گفتگوی تمدن ها از این منطقه و به سازمان ملل هدیه شده است, آقای مصطفی بازرگان اخوی مرحوم مهندس مهدی بازرگان از مفاخر و محققین این شهرستان محسوب می‌شوند و هم اکنون در سن ۹۷ سالگی در این منطقه زندگی می‌کنند شهر مصطفی آباد یادگار دوران مباشری ایشان بر این شهر است.

جاذبه‌های این شهرستان
صنعت: کارخانه نساجی مقدم تولید کننده مرغوبترین فاستونی ایران و صادر کننده این محصول و همینطور منطقه صنعتی سپهر با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت تولیدی بخصوص در زمینه مواد غذایی. گردشگری: منطقه باستانشناسی ازبکی به لحاظ قدمت و پیشینه در شمال غربی این شهرستان واقع شده این منطقه در دوره سوم کاوش می‌باشد و آغاز فعالیت های کاوش در دوره اول توسط دکتر مجیدزاده انجام گرفته است. باغات میوه، هوای پاک و درختان چنار چند ده ساله جلوه‌ای سبز و زیبا به مرکز این شهرستان داده اند.

1 نظر

  1. BHWBHWsays:

    Thank you for any other informative website. Where else could I am getting that kind of info written in such a perfect method? I've a undertaking that I am simply now working on, and I've been at the look out for such info.


خبرنامه